torsdag 22. desember 2011

Didrik Hallstrøm : Du er ikke død før jeg slutter å elske deg.

Dette er en debutant i særklasse : en nydelig roman og en vakker historie om å elske og om å miste

Hallstrøm forteller på to plan – før og etter dødsfallet til den elskede. Han har et språk som er uvanlig stilsikkert og betagende


Romanen følger den altoppslukende forelskelsen og den store sorgen. Språket hans er minimalistisk og forteller bare det han vil at vi som lesere skal skjønne. Han har et helt spesielt språk som gjør at jeg som leser sitter igjen med bilder og som forfatteren har skapt i mitt hode uten å bruke direkte språk. Det er stilsikkert, nydelig, spennende sårt og gjenkjennelig.



La deg som meg fange av historien om Daniel og Iben, og nyt et lekkert språk. Jeg gleder meg til flere bøker av denne forfatteren


Aud Jorunn Aano, Stavanger bibliotek


Finn boka i Stavanger, Gjesdal, , eller i Jærbiblioteka

Ingen kommentarer: