torsdag 12. juli 2012

I skyggen av store trær av Kristine Storli Henningsen

Etter første kapittel visste jeg hva som kom til å skje. De to kom til å møte hverandre, gravide Regine, som kanskje vil ta abort, og Karl Henrik, en tam og kjedelig kar (men det er selvfølgelig noe tøft inni der!) som besøker sin døende mor hver dag. Det ville ta litt tid før de kyssa første gang, og så ville de leve lykkelig alle sine dager. Og jeg ble glad av å lese dette. Noen ganger er det så deilig å lese noe som bare er skikkelig kos. Men boka kunne jo ikke være så enkel?
Det var den heller ikke. Det var et lesesluk fra begynnelse til slutt, og jeg nøyt boka til det fulle.


Dette er ei bok om to mennesker som finner hverandre, men som hver på sitt sliter med mødre (tittelens trær) som har gjort livet deres vanskeligere enn nødvendig. Og om jeg trodde jeg hadde skjønt hele handlinga etter ett kapittel, så hadde jeg altså ikke det...
 
Mette, Stavanger bibliotek
 
Finn boka i Stavanger, Randaberg, Jærbiblioteka, Gjesdal og

Ingen kommentarer: