onsdag 10. mars 2010

Carmine Street

Har forstått at Håkan Nesser er en god forfatter, jeg har aldri tidligere lest noe av ham, men ville prøve noe nytt etter at en venn av meg sa han likte den. Jeg likte de overnaturlige ingrediensene og jeg likte at det handlet om en forfatter. Da får jeg en sånn selvbiografisk følelse av at det er om Håkan Nesser selv, selv om det sikkert ikke er så.
Et par flytter till New York med to fulle kofferter og to tomme hjerter...
De møtes fordi hun tar kontakt med ham etter att ha lest en av hans bøker. Hun sier att hun har skrevet detsamme diktet i sin personlige notatbok som står i romanen, de finner ut at de har skrevet diktet samme dato året før. De forelsker seg og gifter seg, hun sier til ham att hun ikke vil ha flere barn, men så blir hun gravid, de får barnet som ved 3 års alder blir kidnappet.

Spennende og velskreven krim som kan rekommenderes til dere som ikke leser krim så ofte!

Tereza

Ingen kommentarer: