tirsdag 6. november 2012

Brennevinsdagboka av Hunter S. Thompson

Dampende og drivende gjør denne boken deg tørst. Sprittørst. Men du slipper ikke unna dagen derpå! I Puerto Rico kjemper journalist Paul Kemp for sin jobb og sin mentale helse og mot sine gale kollegaer og ikke minst - å holde fingrene borte fra Chenaults yppige figur. Jeg syntes det var morsom og tragisk på samme tid, så lås barskapet og hell heller ned dette brygget!

Fra boken:  "Du er på samme måte" sa han. "Vi drar alle sammen til de samme jævla stedene, gjør de samme jævla tingene som folk har gjort i femti år, og vi venter fortsatt på at noe skal skje. Han så opp. "Du vet - jeg er en rebell, jeg stakk - hvor er belønningen min?" "Din dust," sa jeg. "Det finnes ingen belønning og det har aldri gjort det." "Herregud," sa han. "Det er forferdelig." Han løftet flaska til leppene og drakk den opp. "Vi er bare fylliker," sa han, "hjelpeløse fylliker. Til helvete med det - jeg kommer til å dra tilbake til en eller annen gudsforlatt by og bli brannmann."



Bjørn Veen, Gjesdal folkebibliotek

Tidligere publisert på ønskebok.no
Finn boka i Gjesdal, Stavanger, , Jærbiblioteka, Kvitsøy eller Randaberg

Ingen kommentarer: