onsdag 17. desember 2008

17. desember


Jan Lööf . - Jan Lööfs serier Volym 1
Så var det till slut min tur att skriva i adventskalenderen och jag har funderat länge på vad jag ska skriva om. Hmm som om det inte var svårt nog att hitta på vad man ska ge alla nära och kära som det är. Men så kom jag på det. Till min kära pappa, som genom min uppväxt nästan uteslutande gett mig böcker i julgave, ska jag i alla fall ge en bok av Jan Lööf. Hoppas hoppas han inte går in här och läser nu då. Jan lööf som är en helt fantastisk barnboksförfattare och serietecknare och har skrivit bland annat Sagan om det röda äpplet, Morfar är sjörövare, Vem matar djuren och
Skrot nisse samt vuxenserierna Felix och Ville. Boken som jag ska ge min pappa är en samling där Kartago samlat serierna om Felix och Ville i bokform.

Förutom detta innehåller boken en en självbiografisk del med flera opublicerade bilder. Den här boken tror jag passar de som helt enkelt gillar Jan lööf stil och härligt 70-tals inspirerade referenser. Han har verkligen en mycket säregen stil, både genom sina berättelser och genom de bilderna som finns i hans serier. Tja.. nu får man bara hoppas att pappa blir glad!

God jul önskar Emma


Ingen kommentarer: