onsdag 11. august 2010

Mine drømmers land av Merice Briffa

Jeg har vært fascinert av Australia helt siden jeg så TV serien ”Mot alle vindar” på begynnelsen av 80-tallet. Har enda ikke kommet meg dit, men drømmer meg bort i bøker med handling derfra innimellom. Denne boka starter i Cornwall, England i 1844. Der vokser den noe viltre Meggan Collins opp i et lite gruvesamfunn. Klasseskillet er stort, og da søsteren hennes blir gravid med godseierens sønn, er det mye som endres for de to familiene. Familien Collins emigrerer til Australia, og må jobbe knallhardt for å starte et nytt liv der. Her er det nok av drømmer, intriger, forelskelser og slit.
Noen ganger tenkte jeg at dette ble litt vel ukeromanaktig, men pytt, pytt. Litt lett underholdning er ikke å forakte innimellom. Lån boken i Stavanger, Sandnes, Randaberg eller Sola.


Kari

Ingen kommentarer: