mandag 26. september 2011

Nødinngang - Charlotte Glaser Munch

Etter videregående trodde jeg at jeg visste hva jeg ville med livet mitt. Det visste jeg ikke. Nødinngang er boka som beskriver følelser mange har kjent før de store valgene i livet. Hva vil akkurat jeg(og ikke hva vil andre at jeg skal ville)?

Julie levde i et kaos. Så traff hun Martin, ble ei skikkelig jente og nå ligger fremtiden klar for dem. De skal flytte sammen og studere juss. Men først vil Julie teste seg selv: «Nå har jeg fem uker på å bevise at veien jeg har lagt opp videre er den som gjelder. Jeg skal tjene penger til samboerlivet med Martin, jeg skal savne meg blå etter ham og jeg skal lengte etter å komme inn på jusstudiet. Når høsten starter, er alt bra og ingenting feil.»

Hun drar til London for sommerjobb i fem uker sammen med venninna Ida, og Julie føler hun havner tilbake til det samme kaoset som hun levde i før. Ingenting blir bra og alt er feil.

Jeg fant ut hva jeg ville og ikke ville. Finner Julie ut hva hun vil? Og ikke vil?

Mette, Stavanger bibliotek

Finn boka i
Stavanger, Randaberg, Jærbiblioteka og .

Ingen kommentarer: