fredag 10. mai 2013

Ho tok av seg blusen og sa ho var bibliotekar av Bjørn Sortland


Tittelen i seg selv selger godt i bibliotek-kretser. Hvilken bibliotekar blir ikke nysgjerrig på hva denne boka handler om?

Sjelden har jeg ledd så godt av åpningskapitlene i denne boka. Jeg var på vei til Trondheim og tok med meg den lille boka på flyet. Jeg måtte virkelig ta meg sammen for ikke å le for høyt – det er noe med personer som sitter mutters alene og skrattler som vekker en smule bekymring hos medpassasjerer..

Men boka er morsom, ironisk, kjærlig og søt. Hovedperson Ivar er skrekkelig alene og veldig klar for en dame. Men han er kristen og vil gifte seg før sex og den slags. Men ingen vil ha Ivar. Han er forfatter med eget forlag. Så får han tilbud om å holde et skrivekurs for 3 kvinner som nettopp har sonet ferdig en dom i fengsel. Så starter eventyret for Ivar.

Ivar fortjener en fortelling. Boka er vel verd en ettermiddag eller en flytur Stavanger-Trondheim


Aud Jorunn, Sølvberget


Finn boka i Stavanger, Gjesdal, , Jærbiblioteka eller Randaberg

Ingen kommentarer: